سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دوره ششم شورا نیاز به هفت ساله شدن ندارد، این یک مطالبه مردمی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند شهردار منطقه۸ مشهد: اجرای پروژه‌های عمرانی در اراضی پادگان، حاصل تعامل ارتش با مدیریت شهری است
سرخط خبرها

مشهد مهیای عزاداری سالار شهیدان شد

  • کد خبر: ۲۳۸۴۰۲
  • ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
مشهد مهیای عزاداری سالار شهیدان شد
هم‌زمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدا... الحسین (ع)، مشهد سیاه‌پوش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آن‌طور‌که قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری اعلام کرده است، برای فضاسازی شهر متناسب با ماه محرم، بیش از هزار پرچم مشکی در شهر و عرشه پل‌ها نصب شده است و سیزده المان با موضوع محرم و امام‌حسین (ع) در نقاط مختلف شهر اکران خواهد شد. علاوه بر آن شصت نمایش خیابانی هم در شهر اجرا خواهد شد و دویست استرابورد هم با موضوعات مرتبط با ماه محرم نصب شده است.

مهدی یعقوبی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه برای حفظ منظر شهری و جلوگیری از نصب پراکنده پرده‌های مناسبتی هیئات مذهبی در محل‌های مختلف و نامناسب، سازه‌های ثابت و سیار در شهر جانمایی شده است، گفت: با نزدیک‌شدن به ماه محرم، همه پرچم‌های الوان بر روی عرشه پل‌ها تعویض شد و ۱۱۲۰ پرچم مشکی برروی عرشه پل‌ها نصب و متن تسلیت دهه اول محرم در ۴۳۰ المان خورشیدی شهر اکران می‌شود، ضمن اینکه آذین‌بندی‌های معابر منتهی به حرم مطهر رضوی نیز به‌مناسبت این ایام به رنگ قرمز تغییر می‌کند.

آماده‌باش کامل در تاسوعا و عاشورای حسینی

وی با اشاره به آماده‌باش ۱۰۰‌درصدی نیرو‌های کارگری در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ۵ هزارو ۲۵۰ نیروی خدمات شهری برای نظافت عمومی شهر و با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر در نظر گرفته شده‌اند و برای نظافت و شست‌وشوی معابر منتهی به حرم مطهر رضوی در این ایام، ماشین‌آلاتی که نیاز بوده، پیش‌بینی شده است.

علاوه بر این برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم برای رفع نازیبایی‌ها در سطوح فضای سبز شهر با اولویت خیابان‌های منتهی به حرم مطهر انجام شده است و آموزش تفکیک از مبدأ و کاهش پسماند ویژه مساجد، هیئات مذهبی و پایگاه‌های بسیج در ایام محرم در دستورکار قرار دارد. 

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: برای حفظ ایمنی مردم و عزاداران، بیست دستگاه خودروی عملیات سازمان آتش‌نشانی در اطراف حرم مطهر و محل‌های تعزیه‌خوانی استقرار پیدا می‌کنند و از ایستگاه‌های صلواتی به‌صورت مستمر بازدید‌های ایمنی انجام می‌شود.
یعقوبی افزود: همچنین برای خدمت‌ر‌سانی بهتر به زائران بارگاه منور رضوی، چهار کانکس نانوایی در معابر محدوده حرم مطهر مستقر شده‌اند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

۱۰۰ اتوبوس بیشتر، در خطوط منتهی به حرم

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری در ادامه از برنامه‌ریزی‌های حمل‌و‌نقلی برای دهه اول محرم و به‌ویژه عاشورا و تاسوعا صحبت کرد و این‌گونه توضیح داد: با توجه به افزایش تردد در برخی ساعت‌ها و روز‌های خاص در ماه محرم، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای ترافیکی و کنترل ترافیک معابر انجام می‌شود. در روز‌های عاشورا و تاسوعای حسینی صد دستگاه اتوبوس به ناوگان خطوط منتهی به حرم مطهر اضافه خواهد شد و سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی و خط ۱ و ۲ قطارشهری در این روز‌ها صلواتی است. 

در حوزه تاکسی‌رانی هم ۲ هزارو ۶۰۰ دستگاه تاکسی شبکه‌های بی‌سیم در خطوط مبادی ورودی و اطراف حرم مطهر فعال هستند و هفت پایگاه دریافت شکایات مردمی در این محدوده‌ها راه‌اندازی شده است. هم‌زمان با شروع دهه اول محرم، ساعات کاری پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر نیز افزایش یافته است.

یعقوبی با اشاره به فضاسازی شهر و برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی‌شده برای ماه محرم در سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری تصریح کرد: ۳ هزار پرچم آویز ستونی، ۳‌هزار پرچم بیرقی بی‌آرتی، ۳‌هزار پرچم بیرقی سردری مشکی، ۲۰۰ پرچم اهتزاز و ۵۰ قاب مفاخر در شهر اکران شده و همچنین به مناسبت این ایام، ۲۰۰ استرابورد و بیلبورد با موضوع ماه محرم نصب شده است.

وی در ادامه افزود:سیزده المان ویژه محرم در سازمان فرهنگی ساخته شده است و نصب می‌شود و قرار است تا به‌مناسبت ماه محرم، شصت نمایش خیابانی اجرا شود. برپایی مراسم شیرخوارگان حسینی در فرهنگ‌سرای زیارت، برگزاری همایش کوه‌پیمایی خانوادگی همراه با قرائت زیارت عاشورا و... از دیگربرنامه‌های این سازمان در ایام محرم است.

حسینیه‌ای به وسعت شهر

درهمین‌راستا معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز اعلام کرد که به‌مناسبت دهه اول محرم، از پانصد ایستگاه صلواتی در قالب طرح و نمایشگاه «حسینیه‌ای به وسعت شهر» حمایت می‌شود.
به گفته جاوید کیانی، طرح نمایشگاه حسینیه‌ای به وسعت شهر، برای سومین سال پیاپی و به مناسبت دهه اول محرم و سوگواری شهادت اباعبدا... الحسین (ع) اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در محل گذر گلستان تا ۱۷‌تیرماه برگزار شد و در قالب آن از پانصد ایستگاه صلواتی حمایت شد. این حمایت در قالب اقلام مورد نیاز و ظروف یک‌بار‌مصرف جهت پخش نذری به هیئت بود.

اکران تصاویر خادمان حسینی

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز اعلام کرد که به‌مناسبت آغاز ماه محرم، تصاویر خادمان حسینی (ع) در پنجاه قاب مفاخر شهری به‌مناسبت ایام محرم اکران شده است.
محمد اسکندری‌نژاد افزود: حاج‌حسن جمالی، سیدرضا مؤید و ماهرخ‌زاده، جزو خادمان برجسته‌ای هستند که تصاویرشان در کنار سایر خادمان حسینی اکران شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->